-
Scaling Up Educational Innovation in Schools
-
Käytännön esimerkkejä opetustoiminnan kehittämisestä
-
Etäopetuksen opit jatkokäyttöön
-
Kokemuksia etä- ja hybridiopetuksesta opettajankoulutuksen kontekstissa Covid-19 kriisin aikana.
-
Oppimisen olohuoneesta digitutorointiin - Uusia ratkaisumalleja arjen perustaitojen parantamiseksi
-
Tervetuloa ryhmäytymään - digisti!
-
MeWet-koti monialaisten unelmien kohtauspaikkana
-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Innostavia työkaluja digitaitojen kehittämiseen ja tunnustamiseen - Osaamismerkkien uusi tuleminen
-
Yhdessä tehden - Löydä, tee ja jaa avoimia aineistoja ja oppimateriaaleja
Ennen GDPR-lain voimaantuloa varhaiskasvattajat valitsivat digipedagogiset sovellukset vapaasti sovelluskaupoista. Tietoturvalainsäädännön (GDPR) voimaantullessa sekä etähallinnan käyttöönotto nosti tarpeen miettiä digipedagogisten sovellusten tietoturvallista pedagogista käyttöä Espoon varhaiskasvatuksessa.
Espoossa käytössä olleita sovelluksia arvioitiin lakimiesten taholta mm. lähettääkö sovellus mainoksia, kuka omistaa/ saa käyttää sovelluksella tehtyjä töitä, antaako sovelluksen käyttö luvan jollekulle taholle oikeuden päästä esimerkiksi kuviin käsiksi? Voiko varhaiskasvatuksessa käyttää sovelluksia, jossa tallennetaan pilvipalveluihin? Saako varhaiskasvatuksessa käyttää sovellusta, joka tarvitsee verkon toimiakseen?
Mitä sovelluksista päädyimme käyttämään? Esittelemme esityksessämme perusperiaatteita, jolla voi arvioida sovelluksen käyttökelpoisuutta varhaiskasvatuksessa ja näytämme käytännön esimerkkejä tämän hetken hyvistä pedagogisista varhaiskasvatukseen sopivista tietoturvallisista sovelluksista.