-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Tervetuloa ryhmäytymään - digisti!
-
Etäopetuksen opit jatkokäyttöön
-
Yhteisopettamista verkossa: Kokemuksia monimuoto- ja verkkoryhmien viestintätaitojen opetuksesta
-
MeWet-koti monialaisten unelmien kohtauspaikkana
-
Kokemuksia etä- ja hybridiopetuksesta opettajankoulutuksen kontekstissa Covid-19 kriisin aikana.
-
Yhdessä tehden - Löydä, tee ja jaa avoimia aineistoja ja oppimateriaaleja
-
Käytännön esimerkkejä opetustoiminnan kehittämisestä
-
Omaopettajien kokemuksia etäajasta ja ajatuksia analytiikkatyökalun hyödyntämisestä etäohjauksessa
-
Kiva ko on kielissä yhteistyötä
Koulun tehtävänä on oppimisen lisäksi luoda oppilaille sosiaalinen verkosto. Kun opetus korona-keväänä siirtyi nopeasti verkkoon, yhteisöllisyyden säilyttäminen saattoi olla haasteellista. Mikäli etäopetukseen joudutaan palaamaan, on hyvä pohtia myös, miten vertaisuutta ja osallisuutta voidaan toteuttaa etänä.
Yhteisöllisyyden kehittäminen ja osallistaminen ovat fokuksessamme lukuvuonna 2020-2021. Vuosi sitten toteutetussa kestävän kehityksen auditoinnissa saimme loistavan kehitysehdotuksen oppilaskunnan perustamisesta! Oppilaskunnassa ympäri maailman asuvat oppilaamme voisivat vaikuttaa koulumme toimintaan. Se lisäisi myös oppilaiden yhteisöllisyyttä.
Etäopetuksen pelottomina kehittäjinä tartuimme kehitysideaan. Haluammekin tulla ITK-n esittelemään koulumme historian ensimmäisen oppilastoimikunnan pilointia sekä tarjota ideoita ja virikkeitä yhteisölliseen etäopetukseen. ITK-foorumiesityksessämme kertoisimme lukuvuoden 2020-2021 pilotoinnin tuloksista - niin onnistumisista kuin haasteistakin, joita matkan varrella kohtaamme. Esityksen materiaali kerääntyy lukuvuoden aikana, kun pilotti etenee.