-
Ketterästi kehittäen järjestelmä oppilashallinnon tarpeisiin
-
Avoin data tukemaan koulutusta
-
“I have a dream!” - OPPIMISYMPÄRISTÖJEN KEHITTÄMINEN JA OPPIMISEN VYÖHYKKEET -WORKSHOP
-
Tietotekniikka oppiaineeksi
-
Alueellinen tutorverkosto-toiminta
-
Google Sites - innovatiivisesti arjessa
-
Etäopetuksen opit jatkokäyttöön
-
Yhteisopettamista verkossa: Kokemuksia monimuoto- ja verkkoryhmien viestintätaitojen opetuksesta
-
Innostavia työkaluja digitaitojen kehittämiseen ja tunnustamiseen - Osaamismerkkien uusi tuleminen
-
Fysiologinen mittaustieto simulaatio-oppimisen ilmiöitä selittämässä
Digiteknologian uusi kulttuuri – mitä pedagogit vastaavat?
Location: Esityssali 14
-
Chairperson: Ari Korhonen
Time: 12/3/21, 12:00 PM - 12:30 PM
(30 minutes)
Yliopistotutkija, dosentti
at Helsingin yliopisto
Digiteknologia on luonut uudenlaisia käyttötapoja ja toimintakulttuuria, joka muuttaa aikaisempia toimintatapoja radikaalisti. Yksityisyys, oppimisanalytiikan tarjonta, jakaminen, tiedon valtava määrä ja pirstaleisuus, nopea teknologinen muutos tai virtuaaliset yhteisöt haastavat myös digiyhteiskunnan pedagogit. Opettajuuden ydin on oppilaan ja opiskelijan kohtaamisessa ja mielekkäiden opiskelutilanteiden tarjoamisessa. Oppimisen oleelliset tekijät ovat samoja kuin ”aina” ihmisen historiassa, ja monet niistä ovat vastakkaisia digikulttuurin piirteille. Mitä mahdollisuuksia on käyttää digiteknologiaa opetuksen kulttuurin kehittämiseen ja samalla oppia toimimaan kulttuurisesti uudella tavalla?