-
Towards intelligent learning environment for medication calculation within ALM project
-
Lukion mapathon-mallilla humanitaarista apua ja merkityksellisyyttä oppimiseen
-
Yhteisopettamista verkossa: Kokemuksia monimuoto- ja verkkoryhmien viestintätaitojen opetuksesta
-
Alueellinen tutorverkosto-toiminta
-
Ensihoitajaopiskelijoiden kokemuksia Virtuaalitodellisuussimulaation käytettävyydestä
-
Nuorisoalan järjestökentän tiedontuotannon systematisointi ja kehittäminen
-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
-
Arviointi ruokkii uteliaisuutta
-
Ohjelmointiaiheisen STEM projektin suunnittelu yrityksessä vieraileville 7-9 luokan oppilaille
-
DiLiPoCo - digitaalinen lukutaito opettajan voimavarana
Digitaalisuus on merkittävä osa koulutusta ja kasvatusta. Mielenkiintoista kyllä Valtion tarkastusviraston mukaan näyttää siltä, että koulutuksen digitalisaation kokonaisuutta ei johdeta systemaattisesti ja keskitetysti. Yksi tärkeä kysymys nostetaan kuntaliiton Mari Sjöströmin suulla: ”Mitä tapahtuu, jos jatkamme digitalisaation edistämistä monipolkuisesti ja pistemäisesti?”
Tästä aiheesta keskustellaan Suomen johtavien koulutuksen ja kasvatuksen digihankkeiden edustajien kanssa:
Digivisio 2030 – Tuula Heide, korkeakoulusektori
Digione – Kirsi Lehto, Yleiskoulu
eVAKA - Harri Luttinen, Varhaiskasvatus
Mukana myös professori Raija Hämäläinen, Jyväskylän yliopisto, kehittämispäällikkö Tero Huttunen, opetus- ja kulttuuriministeriö.
Heitä haastaa mm. Jaakko Salo, OAJ ja Jarmo Viteli, Tampereen yliopisto.