-
“I have a dream!” - OPPIMISYMPÄRISTÖJEN KEHITTÄMINEN JA OPPIMISEN VYÖHYKKEET -WORKSHOP
-
Scaling Up Educational Innovation in Schools
-
Oppimisanalytiikkaa STEM-aineissa
-
Etäopetuksen opit jatkokäyttöön
-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Data oppijan tukena - mitä ja miten?
-
MeWet-koti monialaisten unelmien kohtauspaikkana
-
Kokemuksia etä- ja hybridiopetuksesta opettajankoulutuksen kontekstissa Covid-19 kriisin aikana.
-
Innovative Learning Environments (ILE) research
-
Fysiologinen mittaustieto simulaatio-oppimisen ilmiöitä selittämässä
>Ö<ppiäisagenttitoiminta – Osana arjen teknologiaa
Creativity
Learning environments
Robotics
Location: Esityssali 14
-
Chairperson: Kimmo Koskinen
Time: 12/2/21, 3:00 PM - 3:30 PM
(30 minutes)
Varhaiskasvatuksen asiantuntija
at Espoon Kaupunki
Espoossa suomenkielinen varhaiskasvatus, Innokas Fab Lab, Kulttuuri Espoo ja kirjasto tekevät yhteistyötä toteuttaakseen varhaiskasvatus - ja esiopetussuunnitelmien arjen teknologia tavoitteita. Projektin aikana toimijat voivat myös toteuttaa omalle toiminalle asetettuja tavoitteita.
Kerromme, miten neljä toimijaa ja lapset hyötyvät yhteistyöstä.
>Ö<ppiäisagenttitoiminta on hauskaa tapa tutustua arjen teknologiaan itse tekemällä.
Lyhyt kuvaus siitä miten lukuvuoden 2019-2020 >Ö< ppiäistoiminta toteutuu:
- Eskarissa tutustutaan arjen teknologiaan
- Esiopettaja käy Öppiäisagentti -koulutuksessa (kerromme lisää tästä esityksen aikana J)
- Eskarit menevät open kanssa kirjastoon ja siellä kirjaston työntekijä lukee ennalta sovitun ja valittuun esiopetusryhmän valittuun teemaan sopivan kirjan.
- Rakennetaan robotteja eli Öppiäisiä (esimerkkejä esityksessä)
- Syödään eväät ja jutellaan arjen teknologiasta sekä huikeista tulevaisuuden keksinnöistä
- Samalla esiopettaja käy lainaamassa arjen teknologiaan ja valittuun teemaan liittyvät kirjat, jotka kirjaston työntekijä on valmiiksi valinnut
- Palataan eskariin ja jatketaan Öppiäisten elämää