-
STEAMinOulu Workshop 2.0
-
Kokemuksia etä- ja hybridiopetuksesta opettajankoulutuksen kontekstissa Covid-19 kriisin aikana.
-
Google Sites - innovatiivisesti arjessa
-
Innostavia työkaluja digitaitojen kehittämiseen ja tunnustamiseen - Osaamismerkkien uusi tuleminen
-
Ketterästi kehittäen järjestelmä oppilashallinnon tarpeisiin
-
Omaopettajien kokemuksia etäajasta ja ajatuksia analytiikkatyökalun hyödyntämisestä etäohjauksessa
-
Kiva ko on kielissä yhteistyötä
-
Tietotekniikka oppiaineeksi
-
MeWet-koti monialaisten unelmien kohtauspaikkana
-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
PELIMO-hankkeessa kehitettiin mobiilipeli kulttuurisen moninaisuuden oppimisen tueksi 4-6 –luokkalaisille OPS huomioiden. Pelissä pelaaja pääsee kokemaan eri hahmojen avulla päivän toisen henkilön elämää. Jokaisella pelihahmon avulla käsitellään sekä yhteisiä että pelihahmon omia kulttuurisen moninaisuuden teemoja. Adaptiivinen peli sisältää myös erilaisia minipelejä ja odottelupelejä.
Pelidemoa on pilotoitu Turun alueen alakouluissa ja kehitetty saadun palautteen perusteella. Peliä on pilotoitu erilaisissa tapahtumissa, jossa hanke on käynyt esittäytymässä mm. Kasvatustieteen päivillä 2019 ja Pedaforumissa 2020.
Posterimme yhteydessä voi tutustua PELIMO-mobiilipeliin, joka on myös ladattavissa Google Playsta ja App Storesta. Hankkeessa kehitettiin oppimispelin tueksi opettajan opas ja Digitaalinen pelillistäminen -opas. Kaikki hankkeessa kehitetyt tuotteet tehtiin suomeksi ja ruotsiksi. Tämän lisäksi hankkeesta tehdään pienimuotoista tutkimusta.
Lisätietoja hankkeesta ja kaikki hankkeessa kehitetyt materiaalit ja latauslinkit löytyvät hankkeen kotisivuilta.