-
Avoin opetus ja oppiminen
-
Kokemuksia etä- ja hybridiopetuksesta opettajankoulutuksen kontekstissa Covid-19 kriisin aikana.
-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Pedagogiikkaa immersiiviseen VR-koulutusympäristöön
-
Käytännön esimerkkejä opetustoiminnan kehittämisestä
-
Innovative Learning Environments (ILE) research
-
Scaling Up Educational Innovation in Schools
-
Opi tehostamaan työtäsi Googlen työkalujen avulla!
-
Oppimisen olohuoneesta digitutorointiin - Uusia ratkaisumalleja arjen perustaitojen parantamiseksi
-
Robottihackathon. Puhuvat robotit ja keskustelevat käyttöliittymät opetuksessa.
Simulaatioiden määrä on kasvanut viimesten 5-10 vuoden aikana. Simulaatiot tulevat yhä uusille aloille sekä niillä aloilla, joissa simulaatioita on käytetty ennen jo hyvdyksi löydetään yhä uusia tapoja tehostaa simulaatioiden käyttöä. Tulevaisuudessa simulaatioiden käytölle ei mitään rajoitusta ja etenkin VR/AR-maailmat tuovat mahdollisuuden hyödyntää simulaatioita lähes millä tahansa elämän osa-alueella.
Tässä esityksessä käydään läpi muutamia hieman erikoisia ja suurelle yleisölle enneltaan tuntemattomia aloja ja tapoja hyödyntää simulaatioita. Mukana on esimerkkejä mm. eri aistien käyttämisestä simulaatioissa, simulaatioiden hyötykäyttöä teollisuudessa sekä vähemmän tunnettuja simulaatioesimerkkejä eri aloilta.
Esityksen esittäjä on tehnyt simulaatioiden parissa kehitystyötä yli 10 vuotta ja opiskelee parhaillaan Aalto-yliopistossa tohtoriksi. Väitöskirjatutkimus simulaatioista on alkamassa syksyllä 2021. Lisää tietoa www.simulaattori.fi.