-
Kiva ko on kielissä yhteistyötä
-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
MeWet-koti monialaisten unelmien kohtauspaikkana
-
Pedagogiikkaa immersiiviseen VR-koulutusympäristöön
-
Yhdessä tehden - Löydä, tee ja jaa avoimia aineistoja ja oppimateriaaleja
-
Ensihoitajaopiskelijoiden kokemuksia Virtuaalitodellisuussimulaation käytettävyydestä
-
STEAMinOulu Workshop 2.0
-
Tervetuloa ryhmäytymään - digisti!
-
Kestävän kehityksen kortit, lisättyä todellisuutta liikkuen
-
Lukion mapathon-mallilla humanitaarista apua ja merkityksellisyyttä oppimiseen
Virtuaalitilan rakentaminen yhteisöllisenä projektina lukion englannin opintojaksolla (Opiskelutaidot ja kieli-identiteetti globaalissa ympäristössä) yheistyössä yhteistyökumppanin kanssa
Tavoitteet
- Jalkauttaa lukion uuden opetussuunnitelman hyvinvointi- ja vuorovaikutusosaamisen sisältöjä opiskelijoille omien ajatteluprosessien, ideoiden yhdessä työstämisen ja immersiivisten kokemusten keinoin.
- Tukea ryhmäytymistä sekä oman identiteetin rakentamista projektityöskentelyn avulla. Työskentelyn aikana opiskelijat perehtyvät omiin ja toistensa vahvuuksiin.
- Kehittää opiskelijoiden ITK-taitoja ajantasaisella ja kiinnostavalla sisällöllä. Tutustuttaa oppilaita virtuaalitilojen ja -kokemusten maailmaan ja mahdollisuuksiin.
- Mahdollistaa kielitaidon monipuolinen kehittäminen tavalla, jossa kielenoppimisen eri osa-alueet nivoutuvat luontevasti toisiinsa.
- Tarjota eritasoisille opiskelijoille onnistumisen mahdollisuuksia englannin kielen parissa.
- Virtuaaliympäristön suunnitteluja ja toteutus oppimistavoitteiden näkökulmasta.
- Kokemus yhteisöllisestä ja immersiivisestä tilasta ja siinä opiskelusta.
- Yritysyhteistyö osana lukiokurssin toteuttamista.
Projektityön tavoite
Projektin aikana paneudutaan uudenlaiseen yritysyhteistyössä toteutettavaan malliin, jossa opiskelijat tuottavat virtuaalisen opiskeluympäristön. Ympäristön opiskelusisällöt liittyvät englannin kurssin sisältöihin ja tavoitteena on, että toiminta yhdessä rakennetussa ympäristössä on kokemuksellista. Tilan teema pohjautuu lukion opetussuunnitelman laaja-alaisiin sisältöihin ’hyvinvointi- ja vuorovaikutusosaaminen’.