-
Etäopiskelua ja luentojen tallennusta
-
Miten interaktiivisten kuvien luominen kehittää monilukutaitoa ja tieto- ja viestintäteknologista osaamista?
-
Taitopainotteinen ja digitaalinen kulttuuriperinnön opettaminen
-
OpenBio
-
Digitaitoja opettajille pelillisesti
-
Työväline varhaiskasvatuksen TVT-osaamisen arviointiin ja kehittämiseen
-
OPS-muutos on mahdollisuus
-
Digioppimisella ammatilliseen kiertotalous- ja kestävän kehityksen osaamiseen
-
STEAM-opinpolku
-
Adaptiivisuus ja pelillisyys verkko-opetuksessa
Miten kauppakeskus toimii oppimisympäristönä? Tule kuuntelemaan taloustiedon, matematiikan ja viestinnän oppimisesta kauppakeskuksessa, mutta myös itse ideoimaan, miten kestävä kehitys voisi olla seuraava askel kauppakeskuksen valloittamisessa.
Espoon Leppävaaran lukiossa on kahtena lukuvuotena osa opinnoista toteutettu Sellon kauppakeskuksessa. Esityksessä kerrotaan, miten projekti rakennettiin, toteutettiin ja mitkä olivat sen tulokset. Onnistuiko yhteistyö yritysten kanssa?
Kauppakeskukset tarjoavat monia mahdollisuuksia ilmiöpohjaiseen oppimiseen. Teknologia mahdollistaa lukio-opiskelun siirtämisen koulun seinien ulkopuolelle, vaikka kauppakeskukseen, ja avaa lukion ovet konkreettisesti ympäröivään yhteiskuntaan. Kauppakeskuksessa voi tutustua yrittäjyyteen, kestävään kulutukseen, julkiseen tilaan, yhteiskunnan sosiaalisiin ilmiöihin, talousmatematiikkaan ja monikanavaiseen viestintään. Kauppakeskus tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet oppiaineiden integraatioon.
Lukio goes Sello -projektissa hyödynnettiin monipuolisesti teknologiaa. Projekti on konkreettinen esimerkki digitalisaation mahdollisuuksista – oppiminen voidaan siirtää ulos luokkahuoneesta autenttiseen oppimisympäristöön. Teknologia mahdollistaa reaaliaikaisen yhteydenpidon opettajien ja opiskelijoiden välillä sekä monikanavaisen viestinnän.
Projektissa on hyödynnetty suomalaista Seppo-oppimispelialustaa. Esityksessä kuulet niin opettajien kokemuksia kuin myös Seppon edustajan ajatuksia projektin toteutuksesta. Esityksessä myös ideoidaan yhdessä osallistujien kanssa, miten kestävää kehitystä voisi opettaa kauppakeskuksessa.