-
Digiterkkarit äitien tukena
Kukkonen Erika
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Opintojaksojen uudet vaatteet – tilkuilla ja asusteilla tuunaten moderniksi tuotteeksi
Lempinen Katja Katja
-
Korulauseita vai konkreettisia toimia - muutosvoimaa antirasistisista opetusmenetelmistä
Katto Leena
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Koko koulu koodaa
Hämäläinen Hanna
-
Paikkatieto toiminnallisen ja digitaalisen opetuksen tukena, case: Ympäristökokemus-haaste
Jantunen Riikka
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Utilization of learning analytics in the various educational levels for supporting self-regulated learning
Vopeja ja Jopeka, varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen ja digitaalisten oppimisympäristöjen arviointityökalut
Teppo Terhi
Projektipäällikkö, digipedagogi
at Hämeenlinnan kaupunki
Tässä esityksessä kerrotaan varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen henkilöstön ja johtajien digiosaamista, digipedagogiikkaa ja digitaalisen oppimisympäristön tilaa mittaavista arviointityökaluista Vopekasta (suunnattu henkilöstölle) ja Jopekasta (suunnattu johtajille). Vopekaa on kehitetty Opetushallituksen hankeavustuksella yhdessä seitsemän kunnan ja Tampereen yliopiston informaation ja median tutkimuskeskuksen TRIMin kanssa vuodesta 2018 alkaen ja Jopekan kehittäminen aloitettiin loppuvuodesta 2021. Kuntaliitto on ollut mukana yhteistyössä alusta asti. Molemmissa arviointityökaluissa on huomioitu uuden vasun mukaiset perusteet (ja jatkossa myös Uudet lukutaidot kehittämisohjelma).