-
Haastavia asiakaspalvelutilanteita virtuaaliympäristössä
Koponen Laura
-
Virtuaalitodellisuus opetuksessa, yhteistyö ja vuorovaikutus
Mattila Maria
-
Putkentaivutuksen VR-sovellus
Mika Aaltonen
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa
Lahti Aleksi
-
Näkökulmia ohjelmoinnin opetukseen ammatillisella toisella asteella
Avellan Tero
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Doctoral Consortium
Viteli Jarmo
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
-
HYVÄ HOMMA! Työelämätaitoja toisen asteen opiskelijoille
Olkkonen Minna
-
Opetustoimen tietosuojan ABC
Anttila Natasa
- Kasvatuksen ja koulutuksen asiantuntijat
- Opiskelijat ja tutkijat
- Yliopistot: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
Jyväskylän normaalikoululle on valmistunut SYK:in ja OPH:n rahoitukselle tutkimusluokka, jossa voidaan luoda oppilaan vireystilaan, keskittymiseen ja stressiin vaikuttavia tunnemaisemia projection mapping- ja dolby atmos-teknologioiden avulla. Järjestelmä sisältää muun muassa 6 laserprojektoria ja 13 Genelecin kaiutinta sekä kosketusnäytöllisen ohjausjärjestelmän. Sama luokka voi muuntua napin painalluksella miksi tahansa oppimisen tilaksi. Tunnemaisemat suunniteltiin yhteistyössä oppilaiden, opettajien, tutkijoiden ja taitelijoiden avulla ja se on myös varustettu sensoriteknologialla, jolla voidaan mitata oppimiskokemukseen vaikuttavia fysiologisia vasteita, sekä oppilaiden subjektiivisia tunteita palautetyökalulla. Esitys esittelee tilaa ja tarkastelee XR-teknologian mahdollisuuksia oppimisen ja hyvinvoinnin lisäämiseksi sekä kertoo alustavia tutkimustuloksia muun muassa virtuaalisten luontomaisemien vaikutuksista oppimiseen ja kognitioon.