-
Avoin data tukemaan koulutusta
-
Yhteisöllinen eKampus 2025/2035 -visioworkshop
-
MeWet-koti monialaisten unelmien kohtauspaikkana
-
Valtakunnallinen tutoropettajapäivä
-
Opi tehostamaan työtäsi Googlen työkalujen avulla!
-
Yhteisopettamista verkossa: Kokemuksia monimuoto- ja verkkoryhmien viestintätaitojen opetuksesta
-
Laserleikkaus ja 2D-piirtäminen osana teknologiaopetusta
-
Yrittäjyysvalmiuksia maahanmuuttajille verkossa
-
Alueellinen tutorverkosto-toiminta
-
Päijät-Hämeen osaamismerkit – merkityksellistä laaja-alaista osaamista
Digiteknologian uusi kulttuuri – mitä pedagogit vastaavat?
Location: Esityssali 14
-
Chairperson: Ari Korhonen
Time: 12/3/21, 12:00 PM - 12:30 PM
(30 minutes)
Yliopistotutkija, dosentti
at Helsingin yliopisto
Digiteknologia on luonut uudenlaisia käyttötapoja ja toimintakulttuuria, joka muuttaa aikaisempia toimintatapoja radikaalisti. Yksityisyys, oppimisanalytiikan tarjonta, jakaminen, tiedon valtava määrä ja pirstaleisuus, nopea teknologinen muutos tai virtuaaliset yhteisöt haastavat myös digiyhteiskunnan pedagogit. Opettajuuden ydin on oppilaan ja opiskelijan kohtaamisessa ja mielekkäiden opiskelutilanteiden tarjoamisessa. Oppimisen oleelliset tekijät ovat samoja kuin ”aina” ihmisen historiassa, ja monet niistä ovat vastakkaisia digikulttuurin piirteille. Mitä mahdollisuuksia on käyttää digiteknologiaa opetuksen kulttuurin kehittämiseen ja samalla oppia toimimaan kulttuurisesti uudella tavalla?