-
Opi tehostamaan työtäsi Googlen työkalujen avulla!
-
Pedagogiikkaa immersiiviseen VR-koulutusympäristöön
-
Yhdessä tehden - Löydä, tee ja jaa avoimia aineistoja ja oppimateriaaleja
-
Osallisuutta ja joustavia opintopolkuja yhteisiin tutkinnon osiin
-
Sinä osaat! Tytöt ja teknologia
-
“I have a dream!” - OPPIMISYMPÄRISTÖJEN KEHITTÄMINEN JA OPPIMISEN VYÖHYKKEET -WORKSHOP
-
Data oppijan tukena - mitä ja miten?
-
STEAMinOulu Workshop 2.0
-
Ohjelmointiaiheisen STEM projektin suunnittelu yrityksessä vieraileville 7-9 luokan oppilaille
-
DiLiPoCo - digitaalinen lukutaito opettajan voimavarana
Digiteknologian uusi kulttuuri – mitä pedagogit vastaavat?
Location: Esityssali 14
-
Chairperson: Ari Korhonen
Time: 12/3/21, 12:00 PM - 12:30 PM
(30 minutes)
Yliopistotutkija, dosentti
at Helsingin yliopisto
Digiteknologia on luonut uudenlaisia käyttötapoja ja toimintakulttuuria, joka muuttaa aikaisempia toimintatapoja radikaalisti. Yksityisyys, oppimisanalytiikan tarjonta, jakaminen, tiedon valtava määrä ja pirstaleisuus, nopea teknologinen muutos tai virtuaaliset yhteisöt haastavat myös digiyhteiskunnan pedagogit. Opettajuuden ydin on oppilaan ja opiskelijan kohtaamisessa ja mielekkäiden opiskelutilanteiden tarjoamisessa. Oppimisen oleelliset tekijät ovat samoja kuin ”aina” ihmisen historiassa, ja monet niistä ovat vastakkaisia digikulttuurin piirteille. Mitä mahdollisuuksia on käyttää digiteknologiaa opetuksen kulttuurin kehittämiseen ja samalla oppia toimimaan kulttuurisesti uudella tavalla?