-
Omaopettajien kokemuksia etäajasta ja ajatuksia analytiikkatyökalun hyödyntämisestä etäohjauksessa
-
Keski-Suomen Koulutuksen kaupallistamisen malli (KS-KK-malli)
-
Alueellinen tutorverkosto-toiminta
-
Osallisuutta ja joustavia opintopolkuja yhteisiin tutkinnon osiin
-
Näin teet MOKia eli miten tehdä onnistuneita MOK-kokonaisuuksia STEAM
-
Vopeka, varhaiskasvatuksen henkilöstön digiosaamisen arviointityökalu
-
Arviointi ruokkii uteliaisuutta
-
Avoin data tukemaan koulutusta
-
Innovative Learning Environments (ILE) research
-
Yrittäjyysvalmiuksia maahanmuuttajille verkossa
Digitaalisuus on merkittävä osa koulutusta ja kasvatusta. Mielenkiintoista kyllä Valtion tarkastusviraston mukaan näyttää siltä, että koulutuksen digitalisaation kokonaisuutta ei johdeta systemaattisesti ja keskitetysti. Yksi tärkeä kysymys nostetaan kuntaliiton Mari Sjöströmin suulla: ”Mitä tapahtuu, jos jatkamme digitalisaation edistämistä monipolkuisesti ja pistemäisesti?”
Tästä aiheesta keskustellaan Suomen johtavien koulutuksen ja kasvatuksen digihankkeiden edustajien kanssa:
Digivisio 2030 – Tuula Heide, korkeakoulusektori
Digione – Kirsi Lehto, Yleiskoulu
eVAKA - Harri Luttinen, Varhaiskasvatus
Mukana myös professori Raija Hämäläinen, Jyväskylän yliopisto, kehittämispäällikkö Tero Huttunen, opetus- ja kulttuuriministeriö.
Heitä haastaa mm. Jaakko Salo, OAJ ja Jarmo Viteli, Tampereen yliopisto.