-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Pedagogiikkaa immersiiviseen VR-koulutusympäristöön
-
Innovative Learning Environments (ILE) research
-
Scaling Up Educational Innovation in Schools
-
Kokemuksia etä- ja hybridiopetuksesta opettajankoulutuksen kontekstissa Covid-19 kriisin aikana.
-
Avoin opetus ja oppiminen
-
Käytännön esimerkkejä opetustoiminnan kehittämisestä
-
Fysiologinen mittaustieto simulaatio-oppimisen ilmiöitä selittämässä
-
“I have a dream!” - OPPIMISYMPÄRISTÖJEN KEHITTÄMINEN JA OPPIMISEN VYÖHYKKEET -WORKSHOP
-
Data oppijan tukena - mitä ja miten?
Simulaatioiden määrä on kasvanut viimesten 5-10 vuoden aikana. Simulaatiot tulevat yhä uusille aloille sekä niillä aloilla, joissa simulaatioita on käytetty ennen jo hyvdyksi löydetään yhä uusia tapoja tehostaa simulaatioiden käyttöä. Tulevaisuudessa simulaatioiden käytölle ei mitään rajoitusta ja etenkin VR/AR-maailmat tuovat mahdollisuuden hyödyntää simulaatioita lähes millä tahansa elämän osa-alueella.
Tässä esityksessä käydään läpi muutamia hieman erikoisia ja suurelle yleisölle enneltaan tuntemattomia aloja ja tapoja hyödyntää simulaatioita. Mukana on esimerkkejä mm. eri aistien käyttämisestä simulaatioissa, simulaatioiden hyötykäyttöä teollisuudessa sekä vähemmän tunnettuja simulaatioesimerkkejä eri aloilta.
Esityksen esittäjä on tehnyt simulaatioiden parissa kehitystyötä yli 10 vuotta ja opiskelee parhaillaan Aalto-yliopistossa tohtoriksi. Väitöskirjatutkimus simulaatioista on alkamassa syksyllä 2021. Lisää tietoa www.simulaattori.fi.