-
Experiences of University Teaching Staff during the Transition to Emergency Remote Teaching
-
Yhteisöllinen eKampus 2025/2035 -visioworkshop
-
Yhteisopettamista verkossa: Kokemuksia monimuoto- ja verkkoryhmien viestintätaitojen opetuksesta
-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Tietotekniikka oppiaineeksi
-
Tervetuloa ryhmäytymään - digisti!
-
Valtakunnallinen tutoropettajapäivä
-
MeWet-koti monialaisten unelmien kohtauspaikkana
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus
-
Tutor 2.0 - Yhteistyöstä yhteiseen tekemiseen
Digiteknologian uusi kulttuuri – mitä pedagogit vastaavat?
Location: Esityssali 14
-
Chairperson: Ari Korhonen
Time: 12/3/21, 12:00 PM - 12:30 PM
(30 minutes)
Yliopistotutkija, dosentti
at Helsingin yliopisto
Digiteknologia on luonut uudenlaisia käyttötapoja ja toimintakulttuuria, joka muuttaa aikaisempia toimintatapoja radikaalisti. Yksityisyys, oppimisanalytiikan tarjonta, jakaminen, tiedon valtava määrä ja pirstaleisuus, nopea teknologinen muutos tai virtuaaliset yhteisöt haastavat myös digiyhteiskunnan pedagogit. Opettajuuden ydin on oppilaan ja opiskelijan kohtaamisessa ja mielekkäiden opiskelutilanteiden tarjoamisessa. Oppimisen oleelliset tekijät ovat samoja kuin ”aina” ihmisen historiassa, ja monet niistä ovat vastakkaisia digikulttuurin piirteille. Mitä mahdollisuuksia on käyttää digiteknologiaa opetuksen kulttuurin kehittämiseen ja samalla oppia toimimaan kulttuurisesti uudella tavalla?