-
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Laru Jari
-
Organisaatioiden digitalisaation linjaukset 2027
Syvänen Antti
-
Harnessing Generative AI for Individualized Education
Zagibalov Taras
-
Vaikuttava pedagoginen media
Tolonen Tomi
-
Teknologialla potkua taito- ja taideaineisiin
Arböl-Lilleberg Katrine
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Opettajien digipedagogista osaamista kehittävät täydennyskoulutukset
Katto Leena
-
Vastuullinen tekoäly opiskeluhyvinvoinnissa ja ohjauksessa
Merikko Joonas
-
Näin kloonaan opetukseni ja vapaudun opettajana papukaijaroolista
Tornberg Lea
-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Artificial intelligence
Education technology
Good practices
(1 hour 30 minutes)
Target groups:
- Basic education: Subject teachers
- Class teachers
- General upper secondary school teachers
Vorne Paula
projektipäällikkö
at Oulun kaupunki
Hämäläinen Perttu
, apulaisjohtaja
Oulun kaupunki
Manninen Maikki
, TVT kehittäjäopettaja
Oulun kaupunki
Työpajassa tutustutaan tekoälyyn tekemisen kautta STEAM-prosessin avulla. Työpajassa noudatetaan STEAM-prosessia, joka on monialainen ja luova oppimisprosessi. STEAM tulee sanoista Science (tiede), Technology (teknologia), Engineering (tekniikka), Arts (taide) ja Mathematics (matematiikka). STEAM-prosessin vaiheet ovat: tehtävä, taustatyö, ideointi, suunnittelu, toteutus ja jakaminen. Prosessissa edetään vaiheittaan kohti valmista tuotosta. Tekoälyllä tuotettu kuvataide siirretään sublimaatiotekniikalla erilaisiin tuotteisiin. Osallistujat saavat työpajasta mukaansa itse tekoälyn avulla suunnittelemansa tuotteen.