Nuorten aktivoiminen kerhotoimintaan digin avulla
Distance education Good practices Virtual Environments
Location: Esityssali 35 -
Chairperson: Arja Viteli
Time: 4/19/24, 11:15 AM - 11:45 AM (30 minutes)
Target groups:
  • Basic education/general upper secondary education: Principals and leaders
  • Class teachers
  • Universities: Experts, planners, supervisors, coordinators

Joutsenvuori Christian Perustaja  at Incoach Oy


Joutsenvuori Christian , Perustaja
Incoach Oy

Nuoret pelaavat. Nopeasti mieleen nousevat vain pelaamiseen liitetyt huolet ja haasteet: pelit vievät aikaa arjen askareilta ja kouluun saavutaan väsyneenä, nuori tuntuu pelaavan aina yksikseen ja huomiosta joutuu jatkuvasti kamppailemaan. Pelit ovat kuitenkin monelle nuorelle tärkeä harrastus ja sen vaikutukset ovatkin usein päinvastaiset kuin alkuun pelätty: digimaailmassa tavataan kavereita, kehitetään tärkeitä vuorovaikutuskykyjä ja opitaan monipuolisia tulevaisuudentaitoja.

Tilaisuudessa käymme läpi havaintoja ja hyväksi todettuja käytänteitä joilla nuoria on saatu aktivoitumaan harrastustoiminnan piiriin jo yli 100 paikkakunnalla. Foorumin aiheina mm:

  • Mitä nuoret pelaavat, miksi ja miten siihen tulisi suhtautua

  • Miten pelaaminen voi tuoda nuorten arkeen tasapainoa ja edistää heidän hyvinvointia

  • Mitä käytännön haasteita pelaavan nykysukupolven kanssa usein kohdataan

  • Miten ohjattu digitoiminta on tuonut positiivista muutosta erityistä tukea tarvitsevien nuorten arkeen