-
PODI - polkuja ja palveluja digitaaliseen ohjaukseen ja oppimiseen
Maija-Liisa Laukkanen
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa
Lahti Aleksi
-
Turvaa tietosuojasta
Anttila Natasa
-
Ammatillisia sisältöjä etänä erityisopiskelijoille – riittävät digipedagogiset taidot opettajille
Oksanen Karolina
-
Luovat digipedataidot
Rantanen Sanna
-
Verkkosimulaatio-opettaminen mahdollisuutena
Laitomaa Heidi
-
Tietosuojan ABC
Anttila Natasa
-
Teknostressi ja hyvinvointi kouluympäristössä
Mehtälä Saana
-
Humanistisen ammattikorkeakoulun verkko-opintojaksojen laadun ja saavutettavuuden edistämisestä saadut kokemukset
Timonen Päivi
-
Turvallisen tilan lukio -pakopelikokonaisuus
Sundelin Iris
- Basic education/general upper secondary education: Principals and leaders
- Class teachers
- Universities: Experts, planners, supervisors, coordinators
Nuoret pelaavat. Nopeasti mieleen nousevat vain pelaamiseen liitetyt huolet ja haasteet: pelit vievät aikaa arjen askareilta ja kouluun saavutaan väsyneenä, nuori tuntuu pelaavan aina yksikseen ja huomiosta joutuu jatkuvasti kamppailemaan. Pelit ovat kuitenkin monelle nuorelle tärkeä harrastus ja sen vaikutukset ovatkin usein päinvastaiset kuin alkuun pelätty: digimaailmassa tavataan kavereita, kehitetään tärkeitä vuorovaikutuskykyjä ja opitaan monipuolisia tulevaisuudentaitoja.
Tilaisuudessa käymme läpi havaintoja ja hyväksi todettuja käytänteitä joilla nuoria on saatu aktivoitumaan harrastustoiminnan piiriin jo yli 100 paikkakunnalla. Foorumin aiheina mm:
Mitä nuoret pelaavat, miksi ja miten siihen tulisi suhtautua
Miten pelaaminen voi tuoda nuorten arkeen tasapainoa ja edistää heidän hyvinvointia
Mitä käytännön haasteita pelaavan nykysukupolven kanssa usein kohdataan
Miten ohjattu digitoiminta on tuonut positiivista muutosta erityistä tukea tarvitsevien nuorten arkeen