-
Sinä osaat! Tytöt ja teknologia
-
Fysiologinen mittaustieto simulaatio-oppimisen ilmiöitä selittämässä
-
Oppimisanalytiikkaa STEM-aineissa
-
DiLiPoCo - digitaalinen lukutaito opettajan voimavarana
-
Yhteisöllinen eKampus 2025/2035 -visioworkshop
-
Omaopettajien kokemuksia etäajasta ja ajatuksia analytiikkatyökalun hyödyntämisestä etäohjauksessa
-
Tervetuloa ryhmäytymään - digisti!
-
Lapset teknologiaosaajina: Portfoliopedagogiikkaa digitaalisesti varhaiskasvatuksessa
-
Data oppijan tukena - mitä ja miten?
-
Opi tehostamaan työtäsi Googlen työkalujen avulla!
Digitaalisuus on merkittävä osa koulutusta ja kasvatusta. Mielenkiintoista kyllä Valtion tarkastusviraston mukaan näyttää siltä, että koulutuksen digitalisaation kokonaisuutta ei johdeta systemaattisesti ja keskitetysti. Yksi tärkeä kysymys nostetaan kuntaliiton Mari Sjöströmin suulla: ”Mitä tapahtuu, jos jatkamme digitalisaation edistämistä monipolkuisesti ja pistemäisesti?”
Tästä aiheesta keskustellaan Suomen johtavien koulutuksen ja kasvatuksen digihankkeiden edustajien kanssa:
Digivisio 2030 – Tuula Heide, korkeakoulusektori
Digione – Kirsi Lehto, Yleiskoulu
eVAKA - Harri Luttinen, Varhaiskasvatus
Mukana myös professori Raija Hämäläinen, Jyväskylän yliopisto, kehittämispäällikkö Tero Huttunen, opetus- ja kulttuuriministeriö.
Heitä haastaa mm. Jaakko Salo, OAJ ja Jarmo Viteli, Tampereen yliopisto.