-
Digioppimisella ammatilliseen kiertotalous- ja kestävän kehityksen osaamiseen
-
Avoimet oppimateriaalit jatkuvan opiskelun tukena
-
Mobiilivideotyöpaja
-
Monialaista ja Innovatiivista Makeria Micro:bitillä
-
Digitaalinen dialogi kodin ja koulun välillä - huoltajat kumppaneina arvioinnin kehittämisessä
-
STEAM-opinpolku
-
Miten interaktiivisten kuvien luominen kehittää monilukutaitoa ja tieto- ja viestintäteknologista osaamista?
-
Mitä innovatiivisia teknologioita koulujen kannattaa hankkia?
-
Yhteistä verkko-opintotarjontaa ja asiantuntijayhteisöä rakentamassa
-
Onnistunut oppilaitosrakennushanke
Eperusteet, O365, Moodle, oppilashallinto, Futural Skills, Google, eHoks, OpenEducat, Koski....
Opetukseen tarjotaan laaja kirjo erilaisia uusia järjestelmiä jo käytössä olevien lisäksi. Tämän kaiken keskellä kokonaisuuden hahmottaminen vaikeutuu kun suunnitellaan järjestelmien optimoitua käyttöä opetuksen arjessa ja resurssien tarkoituksenmukaista käyttöä.
Mitä pitäisi tehdä missäkin ja miten järjestelmät liittyvät toisiinsa?
Tehdäänkö samoja asioita eri järjestelmissä ja putoaako joku asia järjestelmien väliin?
Entä mitä pitäisi automatisoida ja mitä tehdä käsin?
Mitä ostaa ulkopuolelta ja mitä tehdä itse?
Mihin kohtaan on järkevä tehdä integraatioita?
Missä ovat suurimmat aikasyöpöt ja laaturiskit?
Mihin kehitysresurssi kannattaisi laittaa, jotta voitaisiin keskittää resurssit opettamiseen ja oppimiseen?
Näihin vaikeisiin kysymyksiin etsitään vastausta tässä työpajassa sekä paneudetaan siihen miten kokonaisuus tulee suunnitella, jotta se palvelee opetusta parhaiten.
Lämpimästi tervetuloa mukaan!