-
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Hakanen Arvi
-
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Löyttyniemi Mikko
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Utilization of learning analytics in the various educational levels for supporting self-regulated learning
-
Vopeja ja Jopeka, varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen ja digitaalisten oppimisympäristöjen arviointityökalut
Teppo Terhi
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Psykologisen turvallisuuden rakentaminen verkko-opintoihin
Mattila Johanna
-
Oppilaitosjohdon digitaaliset mahdollisuudet -työpaja
Ruusunen Emilia
-
Opintojaksojen uudet vaatteet – tilkuilla ja asusteilla tuunaten moderniksi tuotteeksi
Lempinen Katja Katja
Oppimisanalytiikka ja digipedagogiikka kieltenopetuksessa on osallistava ja interaktiivinen kokonaisuus, jossa osallistujat saavat mahdollisuuden kokeilla digitaalisia aktiviteetteja, nähdä live-tilassa oppimisanalyyttista dataa ja kuulla sen tarjoamista digipedagogisista ratkaisuista.
Parhaimmillaan oppimisanalytiikka on opettajan digipedagoginen työkalu, jonka avulla saadaan live-tilassa informaatiota sekä oppilaan osaamistasosta että oppimisen solmukohdista. Oppimisanalytiikasta, sen tuottamasta datasta ja sen analysoinnista haetaan ratkaisua oppilaan oppimisen tukemiseen, oppimisen ymmärtämiseen, oppimisprosessin optimoimiseen. Oppimisanalytiikan avulla myös oppilas voi palata taaksepäin omassa suorituksessaan sekä harjoitella itsereflektointia ja itsearviointia.
Oppimisanalytiikka ei tee asioita opettajan puolesta, vaan se on opettajan tukityökalu. Oppimisanalytiikan hyödyntäminen, sen kerääminen ja analysointi vaativat opettajalta uudenlaista pedagogista ajattelua ja uudenlaisia toimintatapoja. Opettajan pedagoginen käsikirjoitus tulee alusta asti rakentaa analytiikka-ajatusta tukien. Mitä seurataan? Mitä tietoa kerätään? Mitä halutaan analysoida? Miten kokonaisuus on informatiivinen sekä opiskelijalle että opettajalle?