-
SELFIE - koulujen digitaalisen osaamisen itsearviointivälineen pilottikokemuksia
Heikki Laivamaa
-
Teknologia opettajien välisen tasa-arvon ja yhteiskehittämisen edistämisessä
Tornberg Lea
-
Virtuaalitodellisuus opetuksessa, yhteistyö ja vuorovaikutus
Mattila Maria
-
TAOKin täydennyskoulutukset opettajille: Digipedagogiikkaa ja uutta teknologiaa
Katto Leena
-
Ei digihikeä vaan ammatillista näyttöön perustuvaa toiminallista osaamista!
Kamberg Sini-Charlotta
-
Tule mukaan: Computational Thinking ongelmanratkaisutaitona perusopetuksessa
Markkanen Aleksi
-
Oppilaiden ohjelmoinnillisen ajattelun arviointi ja kehittäminen digitaalisessa oppimisympäristössä
Lehtonen Daranee
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Tunnetaidot lasten ja kasvattajien supervoimiksi Feel & Play -sovelluksen avulla
-
Vopeka ja Jopeka varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen arviointityökalut
Teppo Terhi
- Luokanopettajat
- Perusaste/lukio: Rehtorit ja johtajat
- Peruskoulun aineenopettajat
Poster in pdf format
This poster presents the ongoing research projects at Innovative Learning Environment (ILE) research group. ILE is a research and education group that focuses on the advancements of teaching and learning 21st-century skills. The field includes co-design, implementation, and evaluation of technologies, spaces and approaches fostering learning and wellbeing in all educational levels and contexts. Attention is also given to eco-social sustainability and education.The ILE group has an extensive national and international network of research institutes, the public sector, and companies. ILE group’s current projects, funded by European and Finnish agencies, deal with transversal and digital competencies, computational thinking, STEAM learning, social and emotional education, and technology-enhanced physical learning environments. Focus is, for instance, on the use of emerging technologies, virtual labs, and 3D-printing in education. The projects seek ways to enhance joyfulness as well as physical, cognitive, social and emotional both learning and wellbeing.