-
Digital Literacy and Digital Presence in Finnish Classrooms
Vallery Michael
-
Doctoral Consortium
Viteli Jarmo
-
Virtuaalitodellisuus opetuksessa, yhteistyö ja vuorovaikutus
Mattila Maria
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Tavoiteperusteinen opetuksen suunnittelu ja arviointi digitaalisessa ympäristössä
Sälevä Sari
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
-
Haastavia asiakaspalvelutilanteita virtuaaliympäristössä
Koponen Laura
-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
HYVÄ HOMMA! Työelämätaitoja toisen asteen opiskelijoille
Olkkonen Minna
-
Putkentaivutuksen VR-sovellus
Mika Aaltonen
- Education and training experts
- Esiopetuksen henkilöstö
- Varhaiskasvatuksen henkilöstö
Posteri pdf-muodossa
Varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digitaaliset toiminta- ja oppimisympäristöt sekä henkilöstön digiosaaminen on kokenut ison mullituksen viimeisen 5-10 vuoden aikana ja muun muassa varhaiskasvatussuunnitelman perusteissa 2022 on digitaalinen osaaminen erotettu omaksi laaja-alaisen osaamisen osa-alueekseen ensimmäistä kertaa koskaan. Digitaalisuuden lisääntyessä arjessa on kunnille tullut myös
tarve tehdä omia TVT-strategioita sekä kartoittaa oman
henkilöstönsä digiosaamista ja digitaalisia oppimisympäristöjä. Opetushallituksen rahoittamissa Innovatiivisten oppimisympäristöjen edistäminen varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa 2018, 2020 ja 2022 -hankkeissa on kehitetty ensin varhaiskasvatuksen henkilöstölle (Vopeka) ja myöhemmin myös varhaiskasvatuksen johtajille (Jopeka) suunnatut digiosaamisen ja digitaalisten toimintaympäristöjen kyselytyökalut kuntien käyttöön. Työkalujen on tarkoitus toimia sekä tiedolla johtamisen apuvälineinä kunnille, että vastaajien itsearviointityökaluina. Kyselyt sijaitsevat Tampereen yliopiston hallinnoimalla alustalla. Tule tutustumaan lisää kehittelemiimme valtakunnallisiin, kunnille maksuttomiin työkaluihin