-
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Hakanen Arvi
-
Oppimiskulttuurin muutos yksilöllisestä yhteisölliseen oppimiseen
Virtanen Teemu
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Kuinka valjastetaan digitalisaation tuomat mahdollisuudet, jotta jokainen oppilas onnistuu?
Ruusunen Emilia
-
Korulauseita vai konkreettisia toimia - muutosvoimaa antirasistisista opetusmenetelmistä
Katto Leena
-
eNorssi/FCLab/Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan
Hiltunen Kasper
-
Digiluokka 2.0 - koronasta oppia ja tulevaisuudesta koppia
Laru Jari
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
A learning environment for Internet reading in primary education
Erdmann Norbert
-
Oppilasagenttitoiminta Oulun kaupungissa
Marjo Määttä
Oppimisanalytiikka ja digipedagogiikka kieltenopetuksessa on osallistava ja interaktiivinen kokonaisuus, jossa osallistujat saavat mahdollisuuden kokeilla digitaalisia aktiviteetteja, nähdä live-tilassa oppimisanalyyttista dataa ja kuulla sen tarjoamista digipedagogisista ratkaisuista.
Parhaimmillaan oppimisanalytiikka on opettajan digipedagoginen työkalu, jonka avulla saadaan live-tilassa informaatiota sekä oppilaan osaamistasosta että oppimisen solmukohdista. Oppimisanalytiikasta, sen tuottamasta datasta ja sen analysoinnista haetaan ratkaisua oppilaan oppimisen tukemiseen, oppimisen ymmärtämiseen, oppimisprosessin optimoimiseen. Oppimisanalytiikan avulla myös oppilas voi palata taaksepäin omassa suorituksessaan sekä harjoitella itsereflektointia ja itsearviointia.
Oppimisanalytiikka ei tee asioita opettajan puolesta, vaan se on opettajan tukityökalu. Oppimisanalytiikan hyödyntäminen, sen kerääminen ja analysointi vaativat opettajalta uudenlaista pedagogista ajattelua ja uudenlaisia toimintatapoja. Opettajan pedagoginen käsikirjoitus tulee alusta asti rakentaa analytiikka-ajatusta tukien. Mitä seurataan? Mitä tietoa kerätään? Mitä halutaan analysoida? Miten kokonaisuus on informatiivinen sekä opiskelijalle että opettajalle?