-
Avoin opetus ja oppiminen
-
Nuorisoalan järjestökentän tiedontuotannon systematisointi ja kehittäminen
-
Experiences of University Teaching Staff during the Transition to Emergency Remote Teaching
-
Päijät-Hämeen osaamismerkit – merkityksellistä laaja-alaista osaamista
-
Scaling Up Educational Innovation in Schools
-
Kestävän kehityksen kortit, lisättyä todellisuutta liikkuen
-
Pelillistäminen mahdollisuutena monikulttuurisuuskasvatuksessa
-
Laserleikkaus ja 2D-piirtäminen osana teknologiaopetusta
-
Yhteisöllinen eKampus 2025/2035 -visioworkshop
-
“I have a dream!” - OPPIMISYMPÄRISTÖJEN KEHITTÄMINEN JA OPPIMISEN VYÖHYKKEET -WORKSHOP
Digiteknologian uusi kulttuuri – mitä pedagogit vastaavat?
Paikka: Esityssali 14
-
Puheenjohtaja: Ari Korhonen
Ajankohta: 3.12.2021 12.00 - 12.30
(30 minuuttia)
Yliopistotutkija, dosentti
at Helsingin yliopisto
Digiteknologia on luonut uudenlaisia käyttötapoja ja toimintakulttuuria, joka muuttaa aikaisempia toimintatapoja radikaalisti. Yksityisyys, oppimisanalytiikan tarjonta, jakaminen, tiedon valtava määrä ja pirstaleisuus, nopea teknologinen muutos tai virtuaaliset yhteisöt haastavat myös digiyhteiskunnan pedagogit. Opettajuuden ydin on oppilaan ja opiskelijan kohtaamisessa ja mielekkäiden opiskelutilanteiden tarjoamisessa. Oppimisen oleelliset tekijät ovat samoja kuin ”aina” ihmisen historiassa, ja monet niistä ovat vastakkaisia digikulttuurin piirteille. Mitä mahdollisuuksia on käyttää digiteknologiaa opetuksen kulttuurin kehittämiseen ja samalla oppia toimimaan kulttuurisesti uudella tavalla?