-
Ohjelmointiaiheisen STEM projektin suunnittelu yrityksessä vieraileville 7-9 luokan oppilaille
-
Robottihackathon. Puhuvat robotit ja keskustelevat käyttöliittymät opetuksessa.
-
Innovative Learning Environments (ILE) research
-
Ensihoitajaopiskelijoiden kokemuksia Virtuaalitodellisuussimulaation käytettävyydestä
-
Experiences of University Teaching Staff during the Transition to Emergency Remote Teaching
-
Nuorisoalan järjestökentän tiedontuotannon systematisointi ja kehittäminen
-
Omaopettajien kokemuksia etäajasta ja ajatuksia analytiikkatyökalun hyödyntämisestä etäohjauksessa
-
Valtakunnallinen tutoropettajapäivä
-
Fysiologinen mittaustieto simulaatio-oppimisen ilmiöitä selittämässä
-
Sinä osaat! Tytöt ja teknologia
Robotiikkapakohuone - kokeilu robotiikka-aiheisten opetussisältöjen haltuunottamisesta yläkouluissa
Koodaus
käden taidot
Robotiikka
Paikka: Esityssali 36
-
Puheenjohtaja: Ismo Apell
Ajankohta: 3.12.2021 11.15 - 11.45
(30 minuuttia)
johtava asiantuntija
at Sitra
Uuden OPSin myötä Helsingin kouluilla oli tarve järjestää yläasteen Teknologian valinnaiskurssi, jonka osana toteutettiin Suomen Koodikoulun valmistelema oppimiskokonaisuus robotiikkaan "Pakohuonepeli". Kurssit olivat menestys ja mahdollistivat luovan suunnittelun, tarinankerronnan, ongelmanratkaisun sekä konkreettisen toteutuksen.
Hankkeen tavoitteina oli mm.
- - Tukea yläkoulun opettajaa uuden oppikokonaisuuden (robotiikan) haltuunotossa
- - Kasvattaa opettajan käytännön tietotaitoa ohjelmoinnista, automaatiosta ja micro:bit-laitteista
- - Saada kouluille jo hankittua robotiikkavälineistöä aktiiviseen käyttöön
Esityksessä käydään läpi palautetta kevään 2019 toteutuksista osallistuneiden opettajien ja oppilaiden näkökulmasta.
- Valmiiden oppimateriaalien toimivuus opetuksen tukena
- Opetuksen haasteet monialaisen kokonaisuuden käytännön toteutuksessa
- Opettajien osaamisen kehittyminen uuden oppimiskokonaisuuden toteutuksen myötä
- Oppilaiden palaute oppikokonaisuuden motivoivuuteen ja haastavuuteen liittyen
- Yhteistyö kunnan ja yksityisen toimijan välillä