-
“I have a dream!” - OPPIMISYMPÄRISTÖJEN KEHITTÄMINEN JA OPPIMISEN VYÖHYKKEET -WORKSHOP
-
Avoin opetus ja oppiminen
-
Korkeakouluyhteisöjen digitaalisten valmiuksien mittaaminen
-
Osallisuutta ja joustavia opintopolkuja yhteisiin tutkinnon osiin
-
Valtakunnallinen tutoropettajapäivä
-
Laserleikkaus ja 2D-piirtäminen osana teknologiaopetusta
-
Kiva ko on kielissä yhteistyötä
-
Laserleikkaus ja 2D-piirtäminen osana teknologiaopetusta
-
Innovative Learning Environments (ILE) research
-
Lukion mapathon-mallilla humanitaarista apua ja merkityksellisyyttä oppimiseen
Toteuttuja: Savonia-ammattikorkeakoulu oy
Covid-19 pandemian aikana kaupunkikeskustat ja kauppakeskukset ovat ennestään tyhjentyneet ja aiheuttaneet kaupan pk- ja mikroyrityksille asiakaskadon. Toisaalta keskustojen ja kauppakeskusten hiljentyminen on haaste myös infrastruktuureille.
Hankkeessa luodaan virtuaalinen kauppakeskus (kaupunkikeskusta), jossa jokainen liike ja palveluntarjoaja saa oman ”liiketilan”, jossa voi esitellä tuotteita. Malli on kokeilematon ja poikkeaa täysin olemassa olevista ratkaisuista. Hankkeen tuloksena toteutetaan virtuaalitori pilotti Kuopiolaisten pk- ja mikrokauppojen virtuaaliseksi, interaktiiviseksi verkkopalveluksi, jossa yritykset esittelemään tuotteitaan, asiakkaat pääsevät kommunikoimaan interaktiivisesti videoneuvottelun avulla myyjien kanssa sekä ostamaan tuotteet verkkokaupasta kotiin kuljetettuna.
Lisäksi kehitetään ja toteutetaan koulutuskokonaisuudet yrittäjille verkkokaupan, -myynnin, tuotteistamisen ja - markkinoinnin taitojen kehittämiseksi tasolle, joka tarvitaan menestyksekkääseen verkkovälitteiseen kaupankäyntiin. Hankkeessa syntyneet tulokset, toimintamallit ja koulutukset tarjotaan laajemmin koko Pohjois-Savon maakunnan alueelle.