-
Hybridit työskentelytavat
Honkonen Kaisa
-
Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan (eNorssi/FCLab)
Hiltunen Kasper
-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Oppimiskulttuurin muutos yksilöllisestä yhteisölliseen oppimiseen
Virtanen Teemu
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Digiterkkarit äitien tukena
Kukkonen Erika
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Tuunaa, värkkää ja innovoi - STEAM-prosessi käyttöön
Vorne Paula
Tarua vai Totta - informaation- ja tiedon lukutaito osana demokratian kulmakiviä
Hyvät käytänteet
Paikka: AREENA-sali
-
Puheenjohtaja: Jarmo Viteli
Ajankohta: 6.10.2022 12.45 - 13.45
(1 tunti)
Viteli Jarmo
johtaja
at Tampereen Yliopisto
Miten meitä yritetään ohjailla disinformaation, manipuloitujen kuvien, diagrammien ja videoiden avulla? Onnistuuko se sinun tai oppilaidesi kohdalla?
Tähän ajankohtaiseen teemaan paneudutaan salaliittoteorioihin uponneiden tarinoiden kautta sekä esittämällä tutkimustuloksia siitä, ketkä ovat alttiita disinformaatiolle ja miten hyvin lapset ja nuoret osaavat arvioida ja tulkita erilaisia nettitekstejä ja diagrammeja.
Samalla pohditaan, miten tukea lasten ja nuorten kriittistä lukutaitoa ja esitellään, millaisia tutkimustuloksia on saatu kouluissa toteutetuilla kriittisen nettilukemisen interventioilla.
Mukana salaliittoteorioihin perehtynyt toimittaja ja tietokirjailija, tiedepääomaa Suomessa selvittänyt tutkija sekä lasten ja nuorten kriittisen lukutaidon tutkijoita.