-
Oppilaiden ohjelmoinnillisen ajattelun arviointi ja kehittäminen digitaalisessa oppimisympäristössä
Lehtonen Daranee
-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
Teknostressin hallinta lähi- ja etäopetustilanteissa
Mehtälä Saana
-
HYVÄ HOMMA! Työelämätaitoja toisen asteen opiskelijoille
Olkkonen Minna
-
Virtuaalitodellisuus opetuksessa, yhteistyö ja vuorovaikutus
Mattila Maria
-
Vopeka ja Jopeka varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen arviointityökalut
Teppo Terhi
-
Valkeakosken kaupungin koulutuksen digitalisaation linjaukset 2027
Syvänen Antti
-
Näkökulmia ohjelmoinnin opetukseen ammatillisella toisella asteella
Avellan Tero
-
Putkentaivutuksen VR-sovellus
Mika Aaltonen
-
Digital Literacy and Digital Presence in Finnish Classrooms
Vallery Michael
- Ammattikorkeakoulu: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
Opiskelijoiden jaksamisesta ja opintojen keskeytymisestä on oltu korkeakoulukentällä jo pidempään huolissaan. Mahdollisia ratkaisuja on etsitty oppimisanalytiikan keinoin. Tutkimalla dataa on havaittu, että opiskelijan keskeyttämisvaara näkyy opintohallinnon järjestelmässä liian myöhään. Haasteen ratkaisemiseksi Tampereen ammattikorkeakoulussa (TAMK) on etsitty keinoja tunnistaa keskeyttämisvaarassa olevia opiskelijoita aiemmin kuin mitä opintohallinnon järjestelmät kertovat. Opetuksen aikaista ajantasaista dataa kertyy eniten digitaalisesta oppimisympäristöstä eli Moodlesta ja tutkimusten perusteella opiskelijoiden keskeyttämisvaara näkyy Moodlen datassa paljon aiemmin kuin hallinnon järjestelmissä.
Posteri esittelee Moodleen kehitetyn työkalun, LogTrackerin, minkä tehtävänä on auttaa erityisesti opettajatuutoreita tunnistamaan tukea tarvitsevia opiskelijoita. TAMKin tietojenkäsittelyn opiskelijat toteuttivat Moodlen lisäosan ensimmäisen version loppuvuodesta 2022. Opiskelijoiden kehitystyön pohjalta jatkettiin ohjelmistokehitystä ja syksyllä 2023 aloitettiin työkalun pilotointi, joka jatkuu kevääseen 2024. Tulevaisuudessa LogTracker voi laajastikin käytössä oppijan ohjauksen tukena Moodlen käyttäjille.