-
Tiedolla ohjaaminen SAMKissa
Keckman Marjo
-
Harnessing Generative AI for Individualized Education
Zagibalov Taras
-
Vastuullinen tekoäly opiskeluhyvinvoinnissa ja ohjauksessa
Merikko Joonas
-
Oppilaiden ohjelmoinnillisen ajattelun arviointi ja kehittäminen digitaalisessa oppimisympäristössä
Lehtonen Daranee
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
-
Opetustoimen tietosuojan ABC
Anttila Natasa
-
Putkentaivutuksen VR-sovellus
Mika Aaltonen
-
Digi-ihana vaka ja esiopetus - digitaalinen digisuunnitelma
Väinä Annika
-
Teknologialla potkua taito- ja taideaineisiin
Arböl-Lilleberg Katrine
-
Tekoäly yhteisöllisen oppimisen ja kehittämisen tukena
Pauliina Venho
Oppimispelejä tarkasteltiin ITK-konferenssissa ensimmäisen kerran jo vuonna 1998. Tämän jälkeen oppimispelien ympärille on syntynyt monenlaista pöhinää mukaan lukien tieteellistä tutkimusta. Kokoavat tutkimuskatsaukset ovat osoittaneet, että pelillinen oppiminen on tehokasta. Näiden tutkimusten mukaan pelillistäminen kannattaa. Toisaalta tutkimukset ovat paljastaneet, etteivät kaikki oppimispelit ole tehokkaita eivätkä pelit välttämättä motivoi oppijoita. Tässä esityksessä tarkastelen pelillisen oppimisen mysteerejä eri näkökulmista. Olen tutkinut oppimispelien vaikutuksia monin eri menetelmin aina silmänliikkeistä aivokuvantamiseen. Esityksessäni paljastan, millaisia vaikutuksia oppimateriaalien pelilistämisellä on esimerkiksi havainnointiin, motivaatioon ja tunteisiin – oppimistuloksia unohtamatta. Tule kuulolle ja nappaa pelillistämisvinkit matkaan. Huomioithan, että tämäkään esitys ei ole vailla älyä.