-
Organisaatioiden digitalisaation linjaukset 2027
Syvänen Antti
-
Teknostressi ja hyvinvointi kouluympäristössä
Mehtälä Saana
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Verkkosimulaatio-opettaminen mahdollisuutena
Laitomaa Heidi
-
PODI - polkuja ja palveluja digitaaliseen ohjaukseen ja oppimiseen
Maija-Liisa Laukkanen
-
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Laru Jari
-
Luovat digipedataidot
Rantanen Sanna
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
-
Vastuullinen tekoäly opiskeluhyvinvoinnissa ja ohjauksessa
Merikko Joonas
-
Teknologia renkinä opetuksen laadun parantamisessa
Tornberg Lea
- Basic education: Subject teachers
- Class teachers
- General upper secondary school teachers
Esityksessäni pohdin kokemuksiani tekoälyn soveltamisesta kuvataideopetuksessa. Käyn läpi taiteellisia, eettisiä ja mediakasvatuksellisia näkökulmia, jotka ovat nousseet esiin, kun tekoäly on saapunut kuvataidetunneilleni. Kuvataiteilijana olen kokeillut generatiivisiä kuvaohjelmia ja tuottanut promtografista valokuvaa Midjourneyllä. Näistä tekoälyvalokuvista nähdään esimerkit esityksen kuvituksena.
Olen pyrkinyt syventymään tekoälyn herättämiin kysymyksiin ja tuon esityksessäni esille ajatuksia siitä, miten teknologia voi olla rikastuttava voimavara taideopetuksessa. Samalla korostan eettisten ja mediakasvatuksellisten näkökulmien merkitystä tässä kontekstissa.
Esitys tarjoaa pohdittavaa siitä, miten taiteen ja teknologian yhdistäminen voi avata uusia mahdollisuuksia kuvataideopetuksessa ja miten tekoäly muuttaa mediamaailmaa ja taiteen kenttää.