-
Suuret kielimallit oppimisen tukena: opiskelijoiden kokemuksia ja näkemyksiä
Korpimies Kai
-
Luovat digipedataidot
Rantanen Sanna
-
Vastuullinen tekoäly opiskeluhyvinvoinnissa ja ohjauksessa
Merikko Joonas
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
-
Organisaatioiden digitalisaation linjaukset 2027
Syvänen Antti
-
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Laru Jari
-
Treenaa tekoälyn maanittelutaituriksi
Honkonen Kaisa
-
Opinvoimala.fi:sta lisävirtaa opiskeluun
Luostarinen Aki
-
Harnessing Generative AI for Individualized Education
Zagibalov Taras
-
Ammatillisia sisältöjä etänä erityisopiskelijoille – riittävät digipedagogiset taidot opettajille
Oksanen Karolina
Tekoäly opetuksen tukena: sovelluksia, pelisääntöjä ja ohjeita
Artificial intelligence
Good practices
Location: Esityssali 24
-
Chairperson: Laakso Matleena
Time: 4/18/24, 5:15 PM - 5:45 PM
(30 minutes)
Target groups:
- Basic education/general upper secondary education: Experts, planners, supervisors, coordinators
- Basic education/general upper secondary education: Principals and leaders
- Varhaiskasvatuksen henkilöstö
Eronen Tuomas
TVT-asiantuntija
at Vantaan kaupunki
Eronen Tuomas
, TVT-asiantuntija
Vantaan kaupunki
Hannula Jani
, TVT-asiantuntija
Vantaan kaupunki
Lång Niina
, Opetustoimen asiantuntija
Vantaan kaupunki
Tekoälyn tulo kaikkien saataville suuria kielimalleja hyödyntävien sovellusten kautta on nostanut esiin uusia haasteita myös opetuksessa. Esityksessä kerromme havaintojamme, miksi tekoäly on tärkeää ja kiinnostavaa opetuksessa ja kasvatuksessa, sekä mitä haasteita ja mahdollisuuksia se tuo mukanaan. Vaikka tekoälysovelluksia ja niihin liittyviä oppaita on viime aikoina ilmestynyt runsaasti, esimerkiksi perusopetukseen sopivia tekoälysovelluksia sekä tekoälysovellusten opetuskäyttöön liittyviä spesifejä ohjeita on ollut toistaiseksi niukasti saatavilla. Tule kuulemaan kuntaorganisaation ratkaisuja siitä, miten tekoälyä voidaan käyttää vastuullisesti ja pedagogisesti eri ikäisten oppijoiden kanssa.
Esityksessä
- Kerromme kuntatasoisista pelisäännöistä ja ohjeista, ja miten tekoälysovelluksien käyttö liittyy uusiin lukutaitoihin ja laa-alaisen osaamisen taitoihin.
- Esitelemme esimerkkejä erilaisista tekoälysovelluksista, jotka on valittu opetukseen sopiviksi eri ikäryhmille (esim. luovuutta, kriittistä ajattelua, yhteistyötä ja ongelmanratkaisua tukevia sovelluksia) keskittyen perusopetusikäisiin oppilaisiin.
- Kerromme, millaista tukea ja koulutusta opettajat voivat saada tukea tekoälysovellusten käyttöön opetuksessa.
- Näytämme, miten opettaja voi hyödyntää omassa työssään ja opetuksen suunnittelussa tekoälyn tuomia mahdollisuuksia.