-
Ketterästi kehittäen järjestelmä oppilashallinnon tarpeisiin
-
Perinteistä vihkotyöskentelyä digitaalisessa oppimisympäristössä
-
Virtuaalisen kaupan interaktiivinen ekosysteemi (VIRTUAALITORI)
-
Pelillistäminen mahdollisuutena monikulttuurisuuskasvatuksessa
-
Laserleikkaus ja 2D-piirtäminen osana teknologiaopetusta
-
STEAMinOulu Workshop 2.0
-
Oppimisanalytiikkaa STEM-aineissa
-
Doctoral Consortium
-
Oppimisen olohuoneesta digitutorointiin - Uusia ratkaisumalleja arjen perustaitojen parantamiseksi
-
Etäopetuksen opit jatkokäyttöön
Digiteknologian uusi kulttuuri – mitä pedagogit vastaavat?
Paikka: Esityssali 14
-
Puheenjohtaja: Ari Korhonen
Ajankohta: 3.12.2021 12.00 - 12.30
(30 minuuttia)
Yliopistotutkija, dosentti
at Helsingin yliopisto
Digiteknologia on luonut uudenlaisia käyttötapoja ja toimintakulttuuria, joka muuttaa aikaisempia toimintatapoja radikaalisti. Yksityisyys, oppimisanalytiikan tarjonta, jakaminen, tiedon valtava määrä ja pirstaleisuus, nopea teknologinen muutos tai virtuaaliset yhteisöt haastavat myös digiyhteiskunnan pedagogit. Opettajuuden ydin on oppilaan ja opiskelijan kohtaamisessa ja mielekkäiden opiskelutilanteiden tarjoamisessa. Oppimisen oleelliset tekijät ovat samoja kuin ”aina” ihmisen historiassa, ja monet niistä ovat vastakkaisia digikulttuurin piirteille. Mitä mahdollisuuksia on käyttää digiteknologiaa opetuksen kulttuurin kehittämiseen ja samalla oppia toimimaan kulttuurisesti uudella tavalla?