-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Web-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelu alakouluikäisten lasten kanssa
Tapola Mirva
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Koko koulu koodaa
Hämäläinen Hanna
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Teknisten ratkaisujen tuolla puolen - palvelumuotoilun hyödyntäminen digistudioiden kehittämisessä
Leiviskä Kimmo
-
Paikkatieto toiminnallisen ja digitaalisen opetuksen tukena, case: Ympäristökokemus-haaste
Jantunen Riikka
-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
Tomi Rautaoja
Jyväskylän ja Joensuu normaalikouluissa on hyödynnetty oppimisympäristöjen sensorointia sekä hyödynntetty erilaista puettavaa sensoriteknologiaa monialaisessa opetuksessa vuodesta 2015 alkaen. Sensoridatan ympärille on kehitetty tutkimusperusteisesti uusia pedagogisia käytänteitä ja opintokokonaisuuksia. Vuonna 2018-2019 normaalikoulussa tuotettua oppimis- ja hyvinvointidataa hyödynnetiin Jyväskylään yliopiston ja IBM:n tekoälyhankeessa, jossa tutkittiin eri koneoppimisratkaisujen kyvykkyyttä jalostaa uutta tietoa koulusta kertyvästä digitaalisesta datasta. Esitys tarkastelee sensoripohjaisen oppimisen, oppimisanalytiikan sekä koulusta kertyvän datan mahdollisuuksia ilmöiden oppimisessa ja hyvinvoinnin tukemisessa. Mitä uutta uudet koneoppimispohjaiset järjestelmät voivat jalostaa oppilaista ja oppimisympäristöstä kertyvästä sensoridatasta? Voidaanko merkityksellisiä oppimiskokemuksia mitata oppimistilanteista ja miten koulusta kertyvää sensoridataa voisi hyödyntää esimerkiksi ennaltaehkäisevässä terveydenhuollossa ja tulevaisuuden SOTE-ratkaisuissa?