-
Verkkosimulaatio-opettaminen mahdollisuutena
Laitomaa Heidi
-
Hybridioppimisen iloa kasvattamassa
-
PODI - polkuja ja palveluja digitaaliseen ohjaukseen ja oppimiseen
Maija-Liisa Laukkanen
-
Ammatillisia sisältöjä etänä erityisopiskelijoille – riittävät digipedagogiset taidot opettajille
Oksanen Karolina
-
Tekoäly ja pelillisyys opetuksessa
Vanninen Markku
-
I Can DigIt!
Forsström Sampo
-
Digital Literacy and Digital Presence in Finnish Classrooms
Vallery Michael
-
Näin kloonaan opetukseni ja vapaudun opettajana papukaijaroolista
Tornberg Lea
-
Vopeka ja Jopeka varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen arviointityökalut
Teppo Terhi
-
Haastavia asiakaspalvelutilanteita virtuaaliympäristössä
Koponen Laura
Tekoäly on jo pitkään ollut digipedagogiikan tukena nopeuttamassa mm. luovaa ja monipuolista oppimista. Viime aikoina tekoäly on saanut paljon huomiota, kun olemme päässeet keskustelemaan sen kanssa kuten ihmiselle. Taustalla toimiva tekoäly on jäänyt vähemmälle huomiolle, mutta siellä se on koko ajan ollut ja se myös kehittyy kovaa vauhtia. Huomaamaton ja taustalla toimiva tekoäly mahdollistaa opittavaan sisältöön keskittymisen, kun paljon aikaa vievät toiminteet tehdään automaattisesti taustalla. Luovassa ja monipuolisessa oppimisessa oppilaan ja opettajan roolin tärkeys vahvistuu. Miten opettaja muotoilee tehtävänannon, jotta oppilas joutuu oikeasti paneutumaan ja opiskelemaan opittavaa asiaa ennen oman tuotoksen luomista? Tekoäly ja koneoppiminen mahdollistavat myös upeiden, lisätyn todellisuuden kokonaisuuksien hyödyntämisen opetuksessa. Lisätty todellisuus oli pitkään valmiiden materiaalien tutkimista, mutta viime aikoina oman materiaalin tuottaminen on noussut keskiöön ja tämän mahdollistaa yhä tehokkaammat oppimisessa käytettävät laitteet ja tietysti tekoälyn ja koneoppimisen tukemana. Lisätyn todellisuuden ja tilatietokoneiden käyttö tulee kasvamaan huomattavasti tulevien vuosien aikana, useammalla eri alalla ja tutkimuksessa. Nyt jos koskaan kouluissa on aika siirtyä 90-luvun tietoteknisten taitojen harjoittelusta 2020-luvun taitojen harjoitteluun, koska 2030-luku tulee tuomaan tullessaan aivan uusia tapoja olla vuorovaikutuksessa tietotekniikan kanssa.
Kohderyhmä: Kaikki jotka ovat kiinnostuneet hyödyntämään tekoälyä monipuolisesti.