-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
I Can DigIt!
Forsström Sampo
-
Mitä digitaalisesta toimintakulttuurista tulee huomioida digitalisaation linjausten saavuttamiseksi?
Syvänen Antti
-
Näin kloonaan opetukseni ja vapaudun opettajana papukaijaroolista
Tornberg Lea
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Turvallisen tilan lukio -pakopelikokonaisuus
Sundelin Iris
-
Vaikuttava pedagoginen media
Tolonen Tomi
-
Tavoiteperusteinen opetuksen suunnittelu ja arviointi digitaalisessa ympäristössä
Sälevä Sari
-
Teknologia opettajien välisen tasa-arvon ja yhteiskehittämisen edistämisessä
Tornberg Lea
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
- Luokanopettajat
- Peruskoulun aineenopettajat
Olemme kiinnostunut osallistumaan ITK-konferenssiin ja haluaisimme esitellä käytännön kokemuksia aiheesta "Uudet lukutaidot näkyväksi". Uudet lukutaidot näkyväksi -hankkeen alusta ja sivustot sisältöineen julkaistaan 13.12.2023 Tampereella. Mediataidot, digitaalinen osaaminen ja ohjelmointiosaaminen ovat keskiössä näissä sisällöissä ja vuoden 2024 aikana näiden näkyväksi tuominen kouluihin alkaa viiden tutoropettajan tuella. Tämä aihe käsittää siis konkretian tuomisen esiin ja niiden integroinnin koululuokkaan. Erityisesti keskitymme siihen, miten erilaiset teemapajat voivat toimia avaintekijöinä tässä kehityksessä. Esitämme konkreettisia esimerkkejä siitä, miten uusia lukutaitoja voidaan opettaa eri luokka-asteille. Osoitamme, kuinka teemapajat, kuten ohjelmointipajat , mediapajat ja digitaalisen osaamisen pajat, voivat tarjota oppilaille mahdollisuuden harjoitella, oppia ja soveltaa uusia taitojaan. Tutoropettajat tarjoavat omaa osaamistaan keskiviikkoisin kouluille ja ovat varattavissa koulun/opettajien tarpeen mukaan. Tarkastelemme kouluyhteisön osallistamista ja kuinka opettajat voivat hyödyntää näitä pajoja opetuksessaan ennen ja jälkeen pajapäivän. Käsittelemme myös tutoropettajien roolia teemapajoissa ja kuinka he voivat toimia opettajien tukena sekä oppilaiden apuna uusien lukutaitojen kehittämisessä.