-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
I Can DigIt!
Forsström Sampo
-
Teknologialla potkua taito- ja taideaineisiin
Arböl-Lilleberg Katrine
-
Kansallisen koulutuksen digitalisaation linjausten toimeenpaneminen 2023-27
Syvänen Antti
-
Organisaatioiden digitalisaation linjaukset 2027
Syvänen Antti
-
SELFIE - koulujen digitaalisen osaamisen itsearviointivälineen pilottikokemuksia
Heikki Laivamaa
-
Teknologia opettajien välisen tasa-arvon ja yhteiskehittämisen edistämisessä
Tornberg Lea
-
Tavoiteperusteinen opetuksen suunnittelu ja arviointi digitaalisessa ympäristössä
Sälevä Sari
-
Tietosuojan ABC
Anttila Natasa
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
- Basic education/general upper secondary education: Experts, planners, supervisors, coordinators
- Basic education/general upper secondary education: Principals and leaders
- Basic education: Subject teachers
- Class teachers
- General upper secondary school teachers
Oppimisanalytiikalle on kasattu suuria toiveita niin tutkimuksen kuin opetuksenjärjestäjien suunnasta. Oppimisanalytiikka on oppijoita ja heidän toimintaympäristöjään koskevan tiedon automaattista keräämistä, analysointia ja visualisointia, jonka tarkoituksena on ymmärtää ja tukea oppimista ja ympäristöjä, joissa oppiminen tapahtuu. Tärkeä linkki oppimisanalytiikan käyttöönotossa ja hyödyntämisessä ovat opettajat. Kuinka siis oppimisanalytiikkaa tulisi kehittää tukemaan paremmin opettajien arkityötä? Mitä opettajat itse odottavat analytiikalta?
Tässä esityksessä perehdytään vuonna 2023 opettajille tehdyn kyselytutkimuksen alustaviin tuloksiin siitä, millä tavalla oppimisanalytiikka näyttäytyy tällä hetkellä koulujen arjessa. Millaisia ovat opettajien kokemukset oppimisanalytiikasta ja kuinka siihen suhtaudutaan tällä hetkellä? Kuinka paljon ja millä tavoin opettajat hyödyntävät analytiikkadataa oman työn tukena? Lisäksi luodaan katsausta tulevaan opettajien oppimisanalytiikalle asettamien toiveiden kautta - millaisia oppimistapahtumia analytiikan kautta haluttaisiin saada enemmän esille? Esitys tarjoaa näkökulmia siihen, miten oppimisanalytiikkaa tulisi kehittää vastaamaan enemmän käytännöstä nouseviin monipuolisiin tarpeisiin.