-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
-
Mitä digitaalisesta toimintakulttuurista tulee huomioida digitalisaation linjausten saavuttamiseksi?
Syvänen Antti
-
Turvallisen tilan lukio -pakopelikokonaisuus
Sundelin Iris
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
-
I Can DigIt!
Forsström Sampo
-
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Laru Jari
-
Näkökulmia ohjelmoinnin opetukseen ammatillisella toisella asteella
Avellan Tero
-
Teknologialla potkua taito- ja taideaineisiin
Arböl-Lilleberg Katrine
-
Teknologia renkinä opetuksen laadun parantamisessa
Tornberg Lea
- Ammatillinen oppilaitos: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
- Ammattikorkeakoulu: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
- Perusaste/lukio: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
Foorumiesityksessä esittelemme, miten viranomainen voi käyttää oppimisalustaa. Olemme rakentaneet ratkaisun, jolla pyrimme vastaamaan kuluttajaosaamiseen liittyviin osaamisen haasteisiin ja nostamaan osaamistasoa yhteiskunnassa. Uskomme, että digitaaliset oppimisaineistot auttavat kuluttajansuojan oppimisessa sekä formaalissa koulutuksessa että jatkuvassa oppimisessa. Tavoittelemme oppimisaineistoilla sitä, että Suomessa on tulevaisuudessa osaavia yrittäjiä ja tietoisia kuluttajia.
Digitalisoituvassa toimintaympäristössä on tärkeää päivittää kuluttajakauppaan liittyvää osaamista jatkuvasti. Tämä pätee niin yrityksiin kuin kuluttajiin. Digitaalinen oppimisalustamme on vastaus tähän tarpeeseen, tarjoten oppimisen mahdollisuuden ajasta ja paikasta riippumatta. Oppimisalustalla on kolme kurssitasoa: perus-, jatko- ja soveltavat kurssit. Tämä mahdollistaa oppijoiden etenemisen osaamisen kehittämisessä omien tarpeidensa mukaisesti. Kaikki kurssitasot perustuvat mikrokoulutusajatteluun, joka mahdollistaa lyhyet, 5–20 minuutin mittaiset koulutukset. Tämä vastaa nykypäivän oppimistarpeisiin, joissa aika ja paikka voivat vaihdella.
Tarjoamme foorumille esitystä, jossa
kerromme viranomaisen perustaman oppimisympäristön käyttöönotosta
esittelemme, miten oppimisalusta soveltuu yleissivistävän, toisten asteen ja korkea-asteen koulutukseen sekä jatkuvan oppimisen käyttöön
esittelemme kuluttajansuojan oppimiseen kehittämämme pedagogisen polkumallin
kerromme, miten käytämme Moodlea ja H5P-teknologiaa interaktiivisine oppimateriaaleineen ja testeineen
pohdimme, miten teknologiaa voi käyttää tehokkaasti oppimistavoitteiden saavuttamiseen
annamme esimerkkejä, miten olemme hyödyntäneet palvelu- ja oppimismuotoilua sisältöjemme luomisessa.
Pohdimme esityksessä myös sitä, mikä merkitys käyttäjätestauksella on oppimiskokemuksen käyttäjäystävällisyyden ja tehokkuuden lisäämisessä. Oppimisalustamme on luotu yhteistyössä oppimisen asiantuntijoiden ja oppijoiden kanssa. Tämä on tuonut oppimateriaaleihimme ihmislähtöisyyttä ja edistänyt sitä, että sisältömme vastaa käyttäjien tarpeisiin. Yhteiskehittäminen on ollut avainasemassa alustan rakentamisessa, ja olemme olleet vuoropuhelussa käyttäjiemme kanssa kursseja suunnitellessamme.
Odotamme innolla mahdollisuutta esitellä kokonaisuutta ja sen toteutusta ITK-konferenssissa ja jakaa kokemuksemme jatkuvan oppimisen mahdollistamisesta digitalisoituvassa maailmassa.