-
Mitä digitaalisesta toimintakulttuurista tulee huomioida digitalisaation linjausten saavuttamiseksi?
Syvänen Antti
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
-
Tavoiteperusteinen opetuksen suunnittelu ja arviointi digitaalisessa ympäristössä
Sälevä Sari
-
Teknologialla potkua taito- ja taideaineisiin
Arböl-Lilleberg Katrine
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa
Lahti Aleksi
-
Treenaa tekoälyn maanittelutaituriksi
Honkonen Kaisa
-
Suuret kielimallit oppimisen tukena: opiskelijoiden kokemuksia ja näkemyksiä
Korpimies Kai
-
Teknologia opettajien välisen tasa-arvon ja yhteiskehittämisen edistämisessä
Tornberg Lea
-
Digi-ihana vaka ja esiopetus - digitaalinen digisuunnitelma
Väinä Annika
-
TAOKin täydennyskoulutukset opettajille: Digipedagogiikkaa ja uutta teknologiaa
Katto Leena
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Hyvät käytänteet
Opetusteknologia
Tekoäly
Kohderyhmä:
- Esiopetuksen henkilöstö
- Luokanopettajat
- Peruskoulun aineenopettajat
Laru Jari
KT, yliopistonlehtori
at Oulun Yliopisto
Laru Jari
, KT, yliopistonlehtori
Oulun Yliopisto
Generation AI hankkeen yhtenä tavoitteena on saada oppilaat ja opettajat ymmärtämään tekoälyyn ja koneoppimiseen liittyviä turvallisuuskysymyksiä, teknologioita ja malleja kokeilun ja keksimisen kautta.
Olemme ensimmäisen hankevuoden aikana kehittäneet pedagogisia puitteita tekoäly- ja turvallisuuskasvatuksen toteuttamiseksi esi- ja perusopetuksen kontekstissa. Olemme kehittäneet oppimateriaaleja, työkaluja ja menetelmiä yhdessä Helsingin, Joensuun ja Oulun kaupungin kokeilukoulujen oppilaiden ja opettajien kanssa.
Tässä posterissa esittelemme ensimmäisen koneoppimisen opettamiseen soveltuvan materiaali- ja sovelluskokonaisuuden, joka sopii jokaisen suomalaisen opettajan käyttöön.