-
Mitä digitaalisesta toimintakulttuurista tulee huomioida digitalisaation linjausten saavuttamiseksi?
Syvänen Antti
-
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Laru Jari
-
Teknologialla potkua taito- ja taideaineisiin
Arböl-Lilleberg Katrine
-
Teknologia opettajien välisen tasa-arvon ja yhteiskehittämisen edistämisessä
Tornberg Lea
-
I Can DigIt!
Forsström Sampo
-
Treenaa tekoälyn maanittelutaituriksi
Honkonen Kaisa
-
Digi-ihana vaka ja esiopetus - digitaalinen digisuunnitelma
Väinä Annika
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Turvallisen tilan lukio -pakopelikokonaisuus
Sundelin Iris
-
Tavoiteperusteinen opetuksen suunnittelu ja arviointi digitaalisessa ympäristössä
Sälevä Sari
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Hyvät käytänteet
Opetusteknologia
Tekoäly
(1 tunti 30 minuuttia)
Kohderyhmä:
- Lukion opettajat
- Luokanopettajat
- Peruskoulun aineenopettajat
Vorne Paula
projektipäällikkö
at Oulun kaupunki
Hämäläinen Perttu
, apulaisjohtaja
Oulun kaupunki
Manninen Maikki
, TVT kehittäjäopettaja
Oulun kaupunki
Työpajassa tutustutaan tekoälyyn tekemisen kautta STEAM-prosessin avulla. Työpajassa noudatetaan STEAM-prosessia, joka on monialainen ja luova oppimisprosessi. STEAM tulee sanoista Science (tiede), Technology (teknologia), Engineering (tekniikka), Arts (taide) ja Mathematics (matematiikka). STEAM-prosessin vaiheet ovat: tehtävä, taustatyö, ideointi, suunnittelu, toteutus ja jakaminen. Prosessissa edetään vaiheittaan kohti valmista tuotosta. Tekoälyllä tuotettu kuvataide siirretään sublimaatiotekniikalla erilaisiin tuotteisiin. Osallistujat saavat työpajasta mukaansa itse tekoälyn avulla suunnittelemansa tuotteen.