Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Hyvät käytänteet Opetusteknologia Tekoäly
(1 tunti 30 minuuttia)
Kohderyhmä:
  • Lukion opettajat
  • Luokanopettajat
  • Peruskoulun aineenopettajat

Vorne Paula projektipäällikkö  at Oulun kaupunki


Hämäläinen Perttu , apulaisjohtaja
Oulun kaupunki

Manninen Maikki , TVT kehittäjäopettaja
Oulun kaupunki

Työpajassa tutustutaan tekoälyyn tekemisen kautta STEAM-prosessin avulla. Työpajassa noudatetaan STEAM-prosessia, joka on monialainen ja luova oppimisprosessi. STEAM tulee sanoista Science (tiede), Technology (teknologia), Engineering (tekniikka), Arts (taide) ja Mathematics (matematiikka). STEAM-prosessin vaiheet ovat: tehtävä, taustatyö, ideointi, suunnittelu, toteutus ja jakaminenProsessissa edetään vaiheittaan kohti valmista tuotosta. Tekoälyllä tuotettu kuvataide siirretään sublimaatiotekniikalla erilaisiin tuotteisiin. Osallistujat saavat työpajasta mukaansa itse tekoälyn avulla suunnittelemansa tuotteen.