-
SELFIE - koulujen digitaalisen osaamisen itsearviointivälineen pilottikokemuksia
Heikki Laivamaa
-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
Tiedolla ohjaaminen SAMKissa
Keckman Marjo
-
Työkaluja kriittisen nettilukutaidon opettamiseen
Kulju Pirjo
-
Inklusiivinen digipedagogiikka varhaiskasvatuksessa – kaikille sopivaa toimintaa digivälineillä
satu.nerg-ohman@espoo.fi
-
Verkkosimulaatio-opettaminen mahdollisuutena
Laitomaa Heidi
-
Näin kloonaan opetukseni ja vapaudun opettajana papukaijaroolista
Tornberg Lea
-
Digipedataidot 0-100 ja luovat teknologiat
Rantanen Sanna
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
- ICT järjestelmä- ja tukihenkilöt
- Korkeakoulut: Rehtorit ja johtajat
- Yliopistot: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
Esittelemme suomalaisessa yliopistossa käytössä olevan koulutusohjelmien johtamisen analytiikkavälineen sekä sen kehittämisen ja ylläpidon ekosysteemin ja elinkaaren. Esitettävä analytiikkaväline on kehitetty vastaamaan koulutuksen johtamisen sekä erityisesti koulutusohjelmien johtajien tarpeisiin seurata keskeisiä indikaattoreita koulutuksen tavoitteista, koulutuksen houkuttelevuudesta, koulutuksen laadusta sekä tuloksista. Esitys soveltuu erityisesti koulutuksen johtajille sekä koulutusorganisaation analytiikkavälineiden kehittäjille.
Esityksessä tuodaan esille analytiikkavälineen ekosysteemi, joka auttaa hahmottamaan dataan ja analytiikkaan liittyviä olennaisia toimijoita ja elementtejä sekä niiden kypsyystasoa koulutusorganisaatiossa. Analytiikkavälineen teknisen rakenteen ja sisältöjen osalta kuvaamme moninaisten datalähteiden tunnistamista, niiden käsittelyä ja esittämistä loppukäyttäjille. Esitämme käytännön esimerkkien avulla analytiikkavälineen käyttäjälähtöisen ja palautteeseen pohjautuvan kehittämisen, käyttöönoton ja käytön tuen elinkaareen kuuluvia onnistumisia ja haasteita. Kuvaamme myös, kuinka analytiikkavälinettä sovelletaan koulutuksen arviointi- ja kehitysprosesseissa yliopiston eri tasoilla. Tuomme esille analytiikkavälineeseen liittyvän analytiikkapalvelun ja käyttäjätuen keskeisen merkityksen.
Esitys nostaa keskusteluun analytiikkavälineiden merkityksen koulutuksen johtamisessa sekä analytiikan jatkokehittämisen kohteita ja menetelmiä, joihin kuuluu tekoälyn potentiaalin hyödyntäminen.