-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
Organisaatioiden digitalisaation linjaukset 2027
Syvänen Antti
-
Treenaa tekoälyn maanittelutaituriksi
Honkonen Kaisa
-
Vastuullinen tekoäly opiskeluhyvinvoinnissa ja ohjauksessa
Merikko Joonas
-
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Laru Jari
-
Suuret kielimallit oppimisen tukena: opiskelijoiden kokemuksia ja näkemyksiä
Korpimies Kai
-
Tiedolla ohjaaminen korkeakouluissa
Keckman Marjo
-
Luovat digipedataidot
Rantanen Sanna
-
SELFIE - koulujen digitaalisen osaamisen itsearviointivälineen pilottikokemuksia
Heikki Laivamaa
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
- Basic education/general upper secondary education: Experts, planners, supervisors, coordinators
- Basic education/general upper secondary education: Principals and leaders
- Education and training experts
Esitys perustuu suuren kaupungin kanssa tehtyyn yhteistyöprojektiin, jossa 5 koulussa mitattiin sekä syyslukukaudella -23 että kevätlukukaudella -24 yhden luokka-asteen kokemus pedagogisesta hyvinvoinnistaan sekä kouluun kiinnittymisestä. Ensimmäisen mittauskerran jälkeen sovittiin löydettyihin kehityskohteisiin kohdistettavista toimenpiteistä yhdessä koulujen rehtoreiden ja opettajien kanssa. Samanaikaisesti mitattiin opettajien ja rehtorien kokemusta pedagogisesta johtamisesta. Kaikki mittaristot ovat alueen johtavien tutkijoiden luomia.
Esityksessä keskitytään kolmeen teemaan:
1. Datalla johtamisen prosessin kokemuksia kunta- ja koulutasolla
2. Havaittuihin kehityskohteisiin suunnattujen toimenpiteiden vaikuttavuus
3. Hyvinvoinnin ja kouluun kiinnittymisen välisen yhteyden sekä pedagogisen johtamisen ja hyvinvoinnin välisen yhteyden analysointi
Tavoitteena on luoda yhdessä kaupungin kanssa uudenlaista tiedolla johtamisen kulttuuria, jossa oppisisällöistä kerääntyvän arviointidatan lisäksi pyritään vaikuttamaan myönteisesti oppijoiden minäkuvaan ja kokemukseen koulunkäynnistä.