-
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Laru Jari
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
-
Mitä digitaalisesta toimintakulttuurista tulee huomioida digitalisaation linjausten saavuttamiseksi?
Syvänen Antti
-
ViLLE-asiantuntijakoulutus ja omien tehtävien laatiminen ViLLE-oppimisympäristöön
Enges Petra
-
Näin kloonaan opetukseni ja vapaudun opettajana papukaijaroolista
Tornberg Lea
-
TAOKin täydennyskoulutukset opettajille: Digipedagogiikkaa ja uutta teknologiaa
Katto Leena
-
Digipedataidot 0-100 ja luovat teknologiat
Rantanen Sanna
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa
Lahti Aleksi
-
Harnessing Generative AI for Individualized Education
Zagibalov Taras
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
- Lukion opettajat
- Luokanopettajat
- Peruskoulun aineenopettajat
Haaste:
Aikamme suurin opetussektorin haaste ei ole pelkästään teknologian tarjoaminen, vaan sen tehokas hyödyntäminen pedagogisesti. Kuinka voimme varmistaa, että opettajamme eivät ainoastaan käytä teknologiaa, vaan tekevät sen pedagogisesti mielekkäällä ja tehokkaalla tavalla?
Ratkaisu:
Esittelemme Deskuun integroidun Chat-palvelun, joka ei ole pelkästään chat. Se on digitaalinen mentorointialusta, jossa yhdistyvät ihmisen kokemus ja GPT-kielimallin tarjoama tekoäly. Koulutettu tiimi, tukenaan tekoäly, opastaa opettajia moninaisten opetusteknologioiden ja sovellusten maailmassa – olipa kyseessä Ville, Kampus, Bingel tai Opentunti.
Kuinka se toimii?
Reaaliaikainen Tuki: Opettaja kohtaa haasteen? Hän saa välittömän tuen chatin kautta, missä sekä ihminen että tekoäly voivat vastata kysymyksiin.
Pedagoginen Ohjaus: Ei riitä, että tiedämme, miten teknologia toimii. Opettajille tarjotaan pedagogisia vinkkejä ja strategioita, joiden avulla he voivat integroida teknologian opetussuunnitelmaansa.
Räätälöidyt Vastaukset: Tekoäly ymmärtää paitsi teknologian, myös opetuksen järjestäjien käytännöt. Opettajat saavat vastauksia, jotka ovat räätälöityjä heidän yksilölliseen kontekstiinsa.
Jatkuva Oppiminen: Tekoäly oppii jatkuvasti. Se tallentaa anonyymejä kysymyksiä ja vastauksia, jotta se voi palvella opettajia entistä tehokkaammin tulevaisuudessa.
Mitä tästä voimme oppia?
Tämän alustan kautta saavutetut tulokset osoittavat, että kun ihminen ja tekoäly työskentelevät yhdessä, opettajat saavat kattavampaa ja yksilöllisempää tukea. Tämä ei ole pelkästään teknologian voitto, vaan myös pedagogiikan.
Sovelluksen innovatiivisuus ja sovellettavuus:
Tämä yhdistetty lähestymistapa - ihminen + tekoäly - tarjoaa monia etuja. Se ei ainoastaan nopeuta ja tehosta tukipalveluja, vaan tuo myös pedagogisen syvyyden tekniseen tukeen. Tällainen alusta on suunniteltu erityisesti opetuksen maailmaan ja voi mullistaa tapamme kouluttaa ja tukea opettajia teknologian alalla.
Demo:
Esityksen loppuosassa näytämme, kuinka tämä Chat-palvelu toimii käytännössä. Tutustumme sen käyttöliittymään, kokeilemme erilaisia kysymyksiä ja näemme, kuinka tekoäly ja ihminen voivat työskennellä yhdessä tarjotakseen parhaan mahdollisen tuen opettajillemme.
Lopuksi haluamme korostaa, että teknologia itsessään ei tee opetuksesta tehokasta. Kuten seminaarin teema "Ei tekoja ilman älyä" ehdottaa, tarvitsemme sekä teknologista älykkyyttä että inhimillistä näkemystä luodaksemme todellista muutosta. Tämän Chat-palvelun kautta pyrimme yhdistämään nämä kaksi maailmaa ja luomaan siltaa tulevaisuuden opetukseen.